Moderní web z pohledu obsahu
Pište pro lidi, ne pro roboty! Zapomeňte na přemíru klíčových slov a nudnou slovní vatu. Váš obsah musí bavit, vzdělávat, inspirovat, vysvětlovat… Na prvním místě musí být vždy čtenář a jeho potřeby, přání, otázky… A vy mu na ně musíte odpovídat konkrétními čísly, fakty, informacemi.
To nejdůležitější komunikujte nejdřív! Na konec webové stránky dojde v průměru jen 16 % lidí. Proto si nejdůležitější sdělení nenechávejte na závěr, ale řekněte ho v první větě, v prvním odstavci. Myslete také na to, že lidé text na monitoru nečtou, ale skáčou v něm a skenují. Usnadněte jim čtení použitím mezititulků, které slouží jako osnova.
Nekašlete na content design! Pracujte nejen s dostatečně velkým fontem, ale také s vytučněním důležitých informací a s přirozeným odkazováním. Ideální délka řádku je 60 až 80 znaků, odstavec by měl mít maximálně 5 řádků, věty pište krátké.
Neomezujte se jen na text! Obsahem se rozumí i fotografie, videa, infografiky! Jste-li web o medicíně, Google i lidé ocení delší a vyčerpávající texty, naopak jako půjčovna kostýmů zabodujete bohatým obrazovým materiálem. Mimochodem, z toho, co napíšete, si lidé pamatují po 3 dnech jen desetinu. Ze sdělení doprovozeného fotkou ale celých 65 %.